Vågetjenesten søger frivillige

Vi søger frivillige til vågekoner og mænd til Vordingborg, Langebæk og Mern  måske er det noget for dig

Vågekonens- eller vågemandens fornemste opgave er at sidde hos en som er døende, så De ikke ligger alene i Deres sidste timer. At sidde og trøste og være nærværende.
Sådan var det i gammel tid, og sådan er det nu. Alt for mange mennesker i dag dør alene og bange, uden nogen ved Deres side og derfor er våge-kone og – mænd igen blevet aktuelt.
Vågetjenesten på Møn er en aktivitet under Røde Kors, drevet af frivillige folk der ønsker at stå til rådighed for en som er døende.Vi kommer som “reserve pårørende” og dækker hvor De egentlige pårørende ikke kan være til stede, eller hvis der slet ikke er pårørende.
Vi har hverken religiøse eller plejemæssige formål- det handler om medmenneskelighed og nærved. Vi holder i hånden, læser højt, synger, beroliger, lytter eller blot er til stede i nuet.
Har du, eller kender du nogen, som du tror har brug for vågetjenesten, så kontakt os og høre nærmere om vores tilbud. Vi har selvfølgelig tavshedspligt, så alle samtaler mm. er strengt fortroligt. Du må gerne kontakte os inden, det er aktuelt, så både du og vi er på forkant. Du kan også hente vores brochure i butikken.
Vågetjenesten på Møn rykker ud til plejecentre og private hjem på Møn, Nyord, og Bogø, samt et par steder i Vordingborg Kommune på Sjælland.
Der er altid brug for flere vågefolk, så vi hurtig kan komme ud til folk i nød. Der er ingen krav eller forudsætninger for at være med- blot en kort samtale med aktivitetslederen.
Har du lyst til at være med, eller bare høre lidt mere, så kontakt os og få en uforpligtende snak om hvad vi gør og hvordan vi gør det.

Kontakt :
Angus Crammond